Knjigu tvoju ljubim

Spoma Avramov Photography
Za knjigu mogu reći da je oduvek moj najbolji prijatelj i verni pratilac od najranijeg uzrasta. U vreme dok sam ja bila dete nije bilo drugih vidova zabave i razonode u slobodno vreme osim igre u prirodi i čitanja knjiga i stripova.

Meni je bilo dovoljno da imam dobru knjigu i da ne izađem napolje danima. Roditelji su me ponekad terali da izađem, za ne poverovati, zar ne? Knjiga je najdraži poklon, a često i sama ne mogu da odolim i da je ne kupim samo da bih je posedovala!

Pre nekog vremena sam se ponovo učlanila u biblioteku zbog nedostatka prostora za odlaganje, ali ih i dalje kupujem i skladištim po ormarima, kutijama na tavanu i drugim budžacima... Ljubav prema knjigama traje četrdeset godina i ne popušta.

Koliko god se trudila da od prvog dana naučim svoju decu da vole čitanje, ponekad mi se, na moju veliku žalost, čini da gubim bitku.Za mene, kao velikog ljubitelja knjiga, to je poražavajuće.

Meni su knjige izvor svih znanja na ovom svetu. Moja mašta ne bi bila to što jeste bez svih onih avantura i putovanja koje sam imala u knjigama. Ovaj put neću pisati o „današnjoj deci“, internetu, mobilnim telefonima, tabletima, kindlovima etc. To je tema za neki drugi tekst i neku drugu priliku.

Elem, povod za ovaj tekst je Svetski dan knjige koji se proslavlja 23.4. Tog dana će mnoge organizacije, ustanove kluture, izdavačke kuće organizovati tribine, predavanja, radionice za decu i odrasle, a sve u cilju promocije knjiga i čitalaštva.

Od skoro sam postala saradnik Novak Đoković Fondacije i moram reći da je to za mene velika čast i ukazano poverenje. Iz tog razloga, a i zbog humanog karaktera same akcije, želim da najavim proslavu Svetskog dana knjige sa Novak Đoković fondacijom u Ušće šoping centru, u četvrtak 21.4.

Fondacija prikuplja knjige za decu uzrasta od 5-14 godina i na prikupljenu količinu knjiga doniraće još toliko primeraka koji će biti poklonjeni deci u subotu 23.4. Više o ovom događaju možete pročitati OVDE.

Inače, Svetski dan knjige obeležava se 23. aprila od 1995. godine zbog simbolike tog datuma za svetsku književnost. To je datum rođenja Vijliama Šekspira, Vladimira Nabokova, Manuela Mehie Valjeha, a tada su preminuli Servantes, De la Vega i Šekspir.

Unesko je proglasio Dan knjige u želji da ohrabri sve, a posebno mlade, da otkriju zadovoljstvo čitanja i izraze poštovanje svima koji su doprineli društvenom i kulturnom razvoju čovečanstva.


Ovom prilikom želim da poručim svim mojim prijateljima da neće pogrešiti ako mi poklone knjigu za rođendan, Novu godinu i neku drugu priliku. Ali im ne garantujem da uskoro neću prikupljati donaciju za neku novu policu zbog nedostatka prostora za iste. ;) 

CONVERSATION

0 komentara:

Постави коментар

Back
to top